تکنیک های سئوی کلاه سیاه که موجب جریمه سایت میشوند
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

اگر تازه وارد فضای موتور جستجو شده اید باید بدانید هدف موتور جستجوی گوگل ارائه بهترین نتایج در هنگام جستجو می باشد. موتورهای جستجو میخواهند مردم تجربه ی جستجو خوبی داشته باشند و از عدم نتایج اسپم مطمئن باشند، آنها اینکار را به طورخودکار و از طریق الگوریتم ها و یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف آنها شناسایی و مجازات افرادیست که سئو مشکوک انجام می دهند.

الگوریتم های موتور جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند ، به همین دلیل باید از سئوی کلاه سیاه به هر قیمت خودداری کنید. سئوی کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این رویکرد اخلاقی تر است زیرا مطابق قوانین و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجوست.

سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه بهتر برای افرادیست که از سایت شما بازدید می کنند.

تکنیک های سئوی کلاه سیاه که موجب جریمه سایت میشوند

سئوی کلاه سیاه روش های زود بازده هستند و افرادی که از این روش استفاده می کنند درمدت زمان کوتاهی در نتایج اول گوگل قرار می گیرند ولی ریسک بالایی را می پذیرند.

این روش برای کسانی مفید است که به هر دلیلی قصد حضور سریع و کوتاه مدت در وب را دارند و به عواقب کار و افت رتبه و حذف سایت از گوگل اهمیت نمی دهند. کلاه سیاه ها بر این باورند که به هر قیمتی شده به رتبه اول گوگل برسند و به عواقب آن فکر نمی کنند.

افرادی که از روشهای کلاه سیاه استفاده می کنند برای بالا آمدن در نتایج جستجو از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند و شعار معروفی دارند: هدف وسیله را توجیه می کند. ولی برعکس آنها کلاه سفیدها ترجیح می دهند تحت قوانین منتشر شده گوگل عمل کنند و معتقدند که دور زدن برای مدت کوتاهی نتیجه می دهد.

جریمه های گوگل در صورت استفاده از کلاه سیاه:

موتور جستجو گوگل تلاش می کند تا بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد. هدف گوگل این است تا در نتایج جستجوی شما، هرزنامه و لینک های بی ربط وجود نداشته باشند. تمام تلاش گوگل در این مورد، تشخیص و جریمه کسانی است که تحت عنوان کلاه سیاه، کلاهبرداری می کنند. این جریمه شامل موارد جبران ناپذیر زیر است:

  • کاهش شدید رتبه سایت
  • حذف همیشگی سایت
  • خروج دامنه از کنترل شما

الگوریتم های گوگل روز به روز دقیق تر و پیچیده تر می شوند و تمام روشهای سئوی کلاه سیاه را تشخیص می دهند. بنابراین نباید در سئو سایت خود از کلاه سیاه استفاده کنید.

تکنیک سئو کلاه سیاه ( سئو سیاه در برابر سئو سفید)

سئوی کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آنها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این کار می تواند منجر به پاک شدن کامل شما از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و یک تجربه کاربری خوب است.

در این مقاله آموزش سئو توضیح داده شده است که تکنیک های سئوی کلاه سیاه چیست، بنابراین می توانید در هنگام اجرا استراتژی جستجوی ارگانیک خود از آنها جلوگیری کنید.

لینک سازی غیر طبیعی Link schemes

به طور کلی فرآیند «لینک سازی» جز سئو کلاه سیاه است چون اساسا گوگل با «ساخت» لینک مشکل دارد! به عقیده گوگل، محتوای شما باید آنقدر مفید باشد تا خود افراد با میل خود به شما لینک بدهند.

بنابراین به هر شکلی که برای خود لینک بسازید، در واقع از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید. اما مشاهده می کنید که در ایران تقریبا ۱۰۰% سایت ها برای خود لینک می سازند.

اما توجه کنید که همیشه اینقدر راحت نمی توانیم درباره لینک بیلدینگ صحبت کنیم و از آن نترسیم!! برخی از روش های لینک بیلدینگ از بقیه آنها خطرناک تر بوده و احتمال شناسایی توسط گوگل و جریمه شدن را افزایش می دهد :

  • تبادل لینک
  • خرید بک لینک
  • دریافت بک لینک از سایدبار یا فوتر
  • دریافت لینک به تعداد زیاد در مدت زمان کم
  • دریافت بک لینک زیاد از دایرکتوری ها
  • دریافت بک لینک زیاد از کامنت ها
  • ساخت PBN ها
  • و …

تولید محتوای اتوماتیک Automatic generated content

یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، تولید و انتشار محتوای اتوماتیک است. محتوای اتوماتیک یعنی متن هایی که خودشان بصورت خودکار ساخته می شوند و معمولا نظارت یک انسان بر روی آنها نیست.
این گونه محتواها معمولا مفهوم و معنی خاصی برای یک کاربر ندارد و به شدت برای کلمه کلیدی بهینه سازی شده اند.

نمونه هایی از محتوای اتوماتیک از نظر گوگل به شرح زیر است:

  • متن ترجمه شده توسط برنامه یا مترجم گوگل که هیچ گونه بازبینی و بازنویسی بر روی آن انجام نشده است.
  • محتوای جمع آوری شده از طریق RSS سایت های دیگر یا نتایج جستجوی گوگل.
  • جمع آوری و ترکیب محتوا از چند سایت بدون بازنگری و بازنویسی توسط یک انسان.
  • محتوایی که به صورت خودکار و با جایگزینی کلمات هم معنی تولید شده و مفهوم آن برای کاربر قابل درک نیست.

ریدایرکت های مخفیانه Sneaky redirect

ریدایرکت کردن یک صفحه موجب میشود کاربر بدون اطلاع به آدرس دیگری ارجاع داده شود. دلایل زیادی برای ریدایرکت کردن یک صفحه وجود دارد که اتفاقا بسیار کاربردی و مثبت هستند و موجب جریمه سایت توسط گوگل نمیشوند. بعنوان مثال صفحاتی که آدرس آنها تغییر کرده یا به کلی حذف شده اند به وسیله Redirect به آدرس جدید خود ارجاع داده میشوند.

ولی برخی از روش ها برای فریب گوگل طراحی شده اند که موجب میشوند محتوای نمایش داده شده به کاربر با محتوایی که در دسترس گوگل قرار میگیرد متفاوت باشد.

در تکنیک Sneaky Redirect زمانی که ربات گوگل وارد صفحه میشود به یک آدرس بهینه شده برای کلمه هدف ارجاع داده میشود ولی اگر همان صفحه توسط کاربر باز شود محتوای مورد نظر مدیر سایت نمایش داده می شود. در این شرایط گوگل صفحه اصلی که کاربران مشاهده میکنند را ایندکس خواهد کرد و به ریدایرکت انجام شده توجهی نمی کند.

گوگل به دو مورد مشخص برای تکنیک Sneaky redirect اشاره کرده است که عبارتند از:

محتوای نشان داده شده به گوگل در صفحه موجود است ولی کاربر به آدرس دیگری ریدایرکت میشود.

کاربرانی که با موبایل وارد میشوند محتوایی متفاوت از نسخه دسکتاپ مشاهده میکنند یا به آدرس دیگری از یک سایت اسپمر منتقل میشوند.

جهت مشاهده ادامه مطلب تکنیک های سئوی کلاه سیاه که موجب جریمه سایت میشوند کلیک کنید.

منبع: اف تی سنتر




:: موضوعات مرتبط: آموزش سئو , ,
:: برچسب‌ها: آموزش وردپرس , آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: